JP Auto - AdBlue karbamid, dízel katalizációs adalék, 1000lit, IBC tartály nélkül (ADBLUE-1000L-IBC)
0 / 5
0 / 5
Dreissner AdBlue karbamid, dízel katalizációs adalék, 1000lit Az ár nem tartalmazza az 1000 literes IBC tartályt! Tisztára mosott IBC csere tartály szükséges. Cseredarab és betétdíj feltételeirõl érdeklõdjön üzleteinkben vagy a központi telefonszámunkon. Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére. A dízelmotorok működésük közben a benzinmotoroknál nagyobb mennyiségű kormot juttatnak a levegõbe, míg a nitrogén-oxid [NOx] kibocsátásuk is jelentõs. Ez utóbbi komponens csökkentésére és a 2009-ben életbe lépõ Euro 5-ös környezetvédelmi normának való megfelelés jegyében vezették be az AdBlue adalékanyagot. Jelenleg háromféle jelentõsebb technológia áll rendelkezésre a NOx-kibocsátás mérséklésére: EGR (Exhaust Gas Recirculation), LNT/NAC (Lean NOx Trap vagy NOx Adsorber Catalyst) és az ún. urea-SCR, más néven AdBlue, a nemrégiben mobil emissziócsökkentésre kifejlesztett karbamid-oldat. Az AdBlue megfelelõ hõmérsékleti tartományban, bontatlan csomagolással legfeljebb egy évig tárolható, 32,5% karbamidot tartalmazó, nagy tisztaságú folyadék. Az SCR technológia lényege, hogy AdBlue vagyis karbamid oldatot fecskendeznek a kipufogógázba mely egy speciális katalizátorba lép be . A rendszernek viszonylag magas hõmérsékletre (min. 250 °C) van szüksége ahhoz, hogy hatékonyan működésbe lépjen és csökkentse a károsanyag-kibocsátást ezt a városi forgalomban teljesíteni lényegesen nehezebb. Emiatt induláskor a motorvezérlés segítségével a kipufogógáz hõmérsékletét különbözõ megoldásokkal igyekeznek gyorsan emelni, hogy az minél elõbb felfűtse a katalizátort. Az hõ hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat. Az erõsen korrodáló hatású amúgy teljesen veszélytelen urea (vagyis kardbamid) adalék mínusz 11 °C-on fagy meg. Emiatt az urea-tartályból a katalizátorba vezetõ csövek duplafalúak, ami lehetõvé teszi, hogy a hűtõrendszer felfűtse ezeket a csöveket, illetve magát az urea-tartályt, ha az megfagyott. Egy külön ellenõrzõ egység figyeli a rendszert és biztosítja a kémiai folyamat fennmaradását a katalizátorban. A rendszer működésébõl menet közben a sofõr semmit nem vesz észre, egyedül az AdBlue adalék mennyiségét mutatja egy kijelzõ a műszerfalon. Az AdBlue, akárcsak az üzemanyag, minden kúton kapható, a vezetõknek 8-10 ezer kilométerenként ajánlatos a folyadékot pótolni az erre kialakított tartályba. A Euro emissziócsökkentési normák elõírják, hogy az AdBlue folyadék szintjének csökkenése estén a vezetõt figyelmeztetni kell. Az SCR-katalizátor integráns része az OBD-monitor rendszernek (On-Board Diagnostics). Teljes kifogyás esetén a rendszer engedélyezi, hogy eljussunk a következõ benzinkútig, azonban a motorteljesítmény részleges elvételével majd a motorindítás blokkolásával biztosítja a normák betartását. Az AdBlue folyadék helyettesítésével (pl vízzel) sem érdemes próbálkozni, mert az emisszió-ellenõrzõ egység ilyen esetben is letiltja a motor indítását. Kiszerelés: 1000 liter
Termék ID: | #300634 |