JP Auto - AdBlue karbamid, dízel katalizációs adalék, 1000lit, IBC tartály nélkül (ADBLUE-1000L-IBC)

     0 / 5


Ezt a terméket jelenleg egyetlen partnerünk sem értékesíti

Legyél Te az első, hirdesd termékeidet nálunk!

Dreissner AdBlue karbamid, dízel katalizációs adalék, 1000lit Az ár nem tartalmazza az 1000 literes IBC tartályt! Tisztára mosott IBC csere tartály szükséges. Cseredarab és betétdíj feltételeirõl érdeklõdjön üzleteinkben vagy a központi telefonszámunkon. Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére. A dízelmotorok működésük közben a benzinmotoroknál nagyobb mennyiségű kormot juttatnak a levegõbe, míg a nitrogén-oxid [NOx] kibocsátásuk is jelentõs. Ez utóbbi komponens csökkentésére és a 2009-ben életbe lépõ Euro 5-ös környezetvédelmi normának való megfelelés jegyében vezették be az AdBlue adalékanyagot. Jelenleg háromféle jelentõsebb technológia áll rendelkezésre a NOx-kibocsátás mérséklésére: EGR (Exhaust Gas Recirculation), LNT/NAC (Lean NOx Trap vagy NOx Adsorber Catalyst) és az ún. urea-SCR, más néven AdBlue, a nemrégiben mobil emissziócsökkentésre kifejlesztett karbamid-oldat. Az AdBlue megfelelõ hõmérsékleti tartományban, bontatlan csomagolással legfeljebb egy évig tárolható, 32,5% karbamidot tartalmazó, nagy tisztaságú folyadék. Az SCR technológia lényege, hogy AdBlue vagyis karbamid oldatot fecskendeznek a kipufogógázba mely egy speciális katalizátorba lép be . A rendszernek viszonylag magas hõmérsékletre (min. 250 °C) van szüksége ahhoz, hogy hatékonyan működésbe lépjen és csökkentse a károsanyag-kibocsátást – ezt a városi forgalomban teljesíteni lényegesen nehezebb. Emiatt induláskor a motorvezérlés segítségével a kipufogógáz hõmérsékletét különbözõ megoldásokkal igyekeznek gyorsan emelni, hogy az minél elõbb felfűtse a katalizátort. Az hõ hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat. Az erõsen korrodáló hatású – amúgy teljesen veszélytelen – urea (vagyis kardbamid) adalék mínusz 11 °C-on fagy meg. Emiatt az urea-tartályból a katalizátorba vezetõ csövek duplafalúak, ami lehetõvé teszi, hogy a hűtõrendszer felfűtse ezeket a csöveket, illetve magát az urea-tartályt, ha az megfagyott. Egy külön ellenõrzõ egység figyeli a rendszert és biztosítja a kémiai folyamat fennmaradását a katalizátorban. A rendszer működésébõl menet közben a sofõr semmit nem vesz észre, egyedül az AdBlue adalék mennyiségét mutatja egy kijelzõ a műszerfalon. Az AdBlue, akárcsak az üzemanyag, minden kúton kapható, a vezetõknek 8-10 ezer kilométerenként ajánlatos a folyadékot pótolni az erre kialakított tartályba. A Euro emissziócsökkentési normák elõírják, hogy az AdBlue folyadék szintjének csökkenése estén a vezetõt figyelmeztetni kell. Az SCR-katalizátor integráns része az OBD-monitor rendszernek (On-Board Diagnostics). Teljes kifogyás esetén a rendszer engedélyezi, hogy eljussunk a következõ benzinkútig, azonban a motorteljesítmény részleges elvételével majd a motorindítás blokkolásával biztosítja a normák betartását. Az AdBlue folyadék helyettesítésével (pl vízzel) sem érdemes próbálkozni, mert az emisszió-ellenõrzõ egység ilyen esetben is letiltja a motor indítását. Kiszerelés: 1000 liter

Azonosítók
Termék ID: #300634
0

Értékelés írása hamarosan...

Kapcsolódó termékek

IRÁNYTŰ A VÁSÁRLÁSHOZ

Az áriránytűn több millió terméket listázunk és folyamatosan bővül a kereskedő partnereink száma.
Te is szeretnéd, ha termékeid megjelennének az áriránytű ajánlatai között?

Jelentkezz kereskedőnek