VOLKSWAGEN - eredeti AdBlue karbamid, dízel katalizációs adalék, 1.89lit (G052910A2)

     0 / 5


Ezt a terméket jelenleg egyetlen partnerünk sem értékesíti

Legyél Te az első, hirdesd termékeidet nálunk!

Volkswagen eredeti AdBlue karbamid, dízel katalizációs adalék, 1.89lit FIGYELEM! Tekintettel a kialakult piaci helyzetre, AdBlue rendeléseket csak két munkanapig tartunk. A két munkanap után át nem vett megrendeléseket megszakítjuk. Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére. A dízelmotorok működésük közben a benzinmotoroknál nagyobb mennyiségű kormot juttatnak a levegõbe, míg a nitrogén-oxid [NOx] kibocsátásuk is jelentõs. Ez utóbbi komponens csökkentésére és a 2009-ben életbe lépõ Euro 5-ös környezetvédelmi normának való megfelelés jegyében vezették be az AdBlue adalékanyagot. Jelenleg háromféle jelentõsebb technológia áll rendelkezésre a NOx-kibocsátás mérséklésére: EGR (Exhaust Gas Recirculation), LNT/NAC (Lean NOx Trap vagy NOx Adsorber Catalyst) és az ún. urea-SCR, más néven AdBlue, a nemrégiben mobil emissziócsökkentésre kifejlesztett karbamid-oldat. Az AdBlue megfelelõ hõmérsékleti tartományban, bontatlan csomagolással legfeljebb egy évig tárolható, 32,5% karbamidot tartalmazó, nagy tisztaságú folyadék. Az SCR technológia lényege, hogy AdBlue vagyis karbamid oldatot fecskendeznek a kipufogógázba mely egy speciális katalizátorba lép be . A rendszernek viszonylag magas hõmérsékletre (min. 250 °C) van szüksége ahhoz, hogy hatékonyan működésbe lépjen és csökkentse a károsanyag-kibocsátást – ezt a városi forgalomban teljesíteni lényegesen nehezebb. Emiatt induláskor a motorvezérlés segítségével a kipufogógáz hõmérsékletét különbözõ megoldásokkal igyekeznek gyorsan emelni, hogy az minél elõbb felfűtse a katalizátort. Az hõ hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat. Az erõsen korrodáló hatású – amúgy teljesen veszélytelen – urea (vagyis kardbamid) adalék mínusz 11 °C-on fagy meg. Emiatt az urea-tartályból a katalizátorba vezetõ csövek duplafalúak, ami lehetõvé teszi, hogy a hűtõrendszer felfűtse ezeket a csöveket, illetve magát az urea-tartályt, ha az megfagyott. Egy külön ellenõrzõ egység figyeli a rendszert és biztosítja a kémiai folyamat fennmaradását a katalizátorban. A rendszer működésébõl menet közben a sofõr semmit nem vesz észre, egyedül az AdBlue adalék mennyiségét mutatja egy kijelzõ a műszerfalon. Az AdBlue, akárcsak az üzemanyag, minden kúton kapható, a vezetõknek 8-10 ezer kilométerenként ajánlatos a folyadékot pótolni az erre kialakított tartályba. A Euro emissziócsökkentési normák elõírják, hogy az AdBlue folyadék szintjének csökkenése estén a vezetõt figyelmeztetni kell. Az SCR-katalizátor integráns része az OBD-monitor rendszernek (On-Board Diagnostics). Teljes kifogyás esetén a rendszer engedélyezi, hogy eljussunk a következõ benzinkútig, azonban a motorteljesítmény részleges elvételével majd a motorindítás blokkolásával biztosítja a normák betartását. Az AdBlue folyadék helyettesítésével (pl vízzel) sem érdemes próbálkozni, mert az emisszió-ellenõrzõ egység ilyen esetben is letiltja a motor indítását. Kiszerelés: 1.89 liter

Azonosítók
Termék ID: #300596
0

Értékelés írása hamarosan...

Kapcsolódó termékek

IRÁNYTŰ A VÁSÁRLÁSHOZ

Az áriránytűn több millió terméket listázunk és folyamatosan bővül a kereskedő partnereink száma.
Te is szeretnéd, ha termékeid megjelennének az áriránytű ajánlatai között?

Jelentkezz kereskedőnek