Chalk and Chuckles - Why Connect
0 / 5
0 / 5
A Why connect egy érvelést, asszociációt és logikát igénybevevő társasjáték. A játékosok célja, hogy minél több pontot szerezzenek egy adott helyre lehelyezett mozaikkal. Minél jobban tudod összekötni a különböző fogalmakat, annál több pontot kapsz. A játékról röviden: A Chalk and Chuckles kiadó 2012-ben megjelent társasjátéka 6 éves kortól, 2-4 játékos részére egy összefüggéseket kereső játék. Mit kapunk a dobozban? 58 darab piros mozaik, 30 darab kék mozaik, 2 darab varázspálca, 4 laptartó sín, vászonzsák, jegyzet füzet, ceruza, játékszabály. A játék menete: A játékot két szinten tudjuk játszani, ha kisebb gyerekekkel, akkor csak a piros csíkos lapokat, ha már nagyobbakkal, úgy a piros és kék jelzésű lapokat használjuk a játék folyamán. Ezzel a játékidő hossza is változik. Minden játékos húzzon egy lapkát, amelyiken az A betűhöz legközelebb eső betűvel kezdődik a képen látható tárgy, az a lap lesz a kezdő mozaik. Mindenki más tegye vissza a lapját a zsákba. Minden játékos 6-6 lapot húzzon a zsákból és tegyék a sínükbe. Aki a kezdő lapot tette le, Ő kezdi a játékot. Három dolog közül választhat: letesz egy képet, kicseréli a képeit a zsákból (ekkor előbb bemondja mennyit cserélne, annyit kihúz, majd visszateszi a cserélendő darabokat a zsákba) vagy passzol. Ha a mozaik letételét választja, csak úgy illesztheti a lent lévő mellé, ha azt meg is indokolja. Ha egy letett lap, egy oldala érintkezik csak egy már lent lévő lapéval, akkor 1 pontot ér. Amennyiben két oldalával, úgy 5 pontot, ha pedig 3 oldalával, úgy 10 pontot kaphatunk érte. Lesznek a lent fekvő lapok között teljes kihagyások, amikor mind a négy oldalnak is valamilyen logikai kapcsolat szerint majd passzolnia kell a letételre szánt lapunkhoz. Ezek a helyek 15 pontot érnek. Lap letétel után a játékos visszahúzza a lapjait 6 darabra. A játékban 2 darab varázspálca van, ezek bármit helyettesíthetnek. Azonban, amikor esernyőként tesszük le, az a játék végéig esernyőnek fog számítani. Minden lap összefüggést meg lehet vétózni! Ha a többség nem tartja jó logikai kapcsolatnak az általunk mondott gondolat menetet, úgy nem tehetjük le az adott lapkát. Jó kapcsolatok lehetnek a funkció (ki és mire használja), hasonló tulajdonságok (szín, forma, méret... ), hasonló kategóriába sorolható dolgok (pl. mindegyik ehető), egymás részei (vonatnak ablaka van), ok-okozati összefüggés (attól, hogy... oda vezet, hogy... ) stb. Hogyan lehet nyerni? A játékot addig játsszuk, míg van felhúzható lapka. Annak elfogyása után, ha minden játékos passzolt, azaz senki nem tud letenni már mozaik lapot a lent lévőkhöz, úgy véget ért a játék. Ez után mindenki összeszámolja a játék közben gyűjtött pontjait és eldől, hogy ki nyerte a játékot! Végezetül: A Why connect? társasjáték egy nagyon jó érvelést gyakoroltató fejlesztő játék, amely remek szórakozás gyerekeknek és felnőtteknek is.
Termék ID: | #4146358 |
Játékidő: | 5 - 30 perc |
Játékosok száma: | 2-4 |