Delta Vision - Át a sivatagon
5 / 5
5 / 5
Reiner Knizia játéka 1998-ban jelent meg 2-5 játékos számára, és számos díjra jelölték az évek során. Az absztrakt stratégiai játék a sivatagba kalauzol minket, ahol a hangulatos játékelemekkel próbálunk karaván útvonalakat kialakítani tevéinkkel. Mit kapunk a dobozban? 1 játéktábla, 175 műanyag teve figura, 30 műanyag tevehajcsár figura, 45 víznyerő hely jelző, 5 műanyag oázis, 40 pontjelző A játék menete: A tábla játéktere egy hexagonokra felosztott sivatag, amin a kezdésnél véletlenszerűen fel kell helyezni a játékosok számáénak megfelelően a pálmafákat és a víznyerő helyeket. Minden játékos kap egy meghatározott mennyiségű tevét, amire felülteti a saját színéből a hajcsárjait. Ezeket aztán a játékosok felhelyezik a tábla különböző helyeire. Pálmafák mellé nem helyezheted fel kezdéskor a tevéidet. Majd amikor a köröd jön, az öt színű tevékből elvehetsz akármilyen színkombinációban kettőt, és felhelyezed őket a már lent lévő azonos színű tevéid körüli valamelyik mezőre. Érdemes a víznyerő helyeket megcélozni. Miért? Mert ezek extra pontokat fognak érni a számodra. A tevéiddel ezen a módon útvonalakat építesz ki a játék folyamán. Ezekkel az útvonalakkal, ha elérsz egy oázisig (pálmafáig), kapsz egy öt pontot jelölő tokent. Ugyanazzal a tevekaravánoddal nem kaphatsz többször is pontot egy oázis eléréséért. Viszont, ha egy másik színű karavánod is eléri ugyanazt az oázist, az szintén pontot ér. A másik dolog, amire használhatod az útvonalaidat, hogy lezársz bizonyos területeket. Így a játék végén minden körbezárt hexagonért egy pont lesz a jutalmad. A tevéidet sosem rakhatod olyan helyre, ami mellett egy másik játékos azonos színű bábúja áll, mivel így a karavánok kereszteznék egymást, ami tilos. A játék így folytatódik egészen addig, amíg az egyik színű tevéből az összes elfogy. Ekkor a játék véget ér. Hogyan lehet nyerni? A játék végén minden színből megvizsgáljuk, hogy kinek van a leghosszabb tevesora. Ez a játékos kap egy tíz pontot érő tokent. Hozzáadja mindenki az oázisokért járó jelzők értékét, a víznyerőhelyek összegét és a lezárt területekért járó pontokat. Akinek több pontja van ez után, az megnyerte a játékot. Végezetül: Az Át a Sivatagon egy méltatlanul mellőzött játék. Nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik, hiszen a legjobb absztrakt játékok ismérve az egyszerűség. A játék mutatós, és könnyen tanítható. A pálya állandóan változik így az újrajátszhatósági faktora is nagy. Bátran ajánljuk akár gyerekes családoknak is. A komponensek szemet gyönyörködtetőek, a játékélmény pedig garantált. SAS és KOS, a társasjátékos GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Termék ID: | #4140994 |
Játékidő: | 5 - 30 perc |
Játékosok száma: | 2-5 |