DJECO - Nagy kalóz - Big pirate (DJ08423)
0 / 5
0 / 5
Vajon sikerül-e a hajósinasoknak megszerezni a kincset mielőtt a Nagy Kalóz fogságába esnek? Ajánlott életkor: 5 éves kortól Játékosok száma: 2-4 játékos részére Játékidő: 20 perc A játék tartalma: 1 kalózfigura, 3 hajósinas-figura, 3 kincsesláda, 1 játéktábla, 7 kókuszpálma-rejtekhely, 1 nagy kalóz kocka, 1 kis hajósinas-kocka, 9 kókuszpálma-kártya, 4 papagájkártya A játék célja: - Hajósinasoknak: meg kell szerezni egy kincses ládát a kalóz barlangjából és el kell juttatni a csónakba. - A kalóznak: el kell kapni az összes hajósinast, hogy ne meneküljenek el a kincsesládával. A játék előkészülete: Válasszuk ki, hogy ki legyen a kalóz. Ha több játékos is kalóz akar lenni, mindegyikük dobjon a kalózkockával. Aki a legnagyobbat dobja az lesz a kalóz. A többiek választanak egy-egy hajósinas figurát. A 7 kókuszpálmát a tábla sötétebb mezőire kell elhelyezni, a rejtekhelyek szélére. Helyezzük a hajósinasokat a játéktáblán a kis csónak mezőre. Tegyük a kalózt és a kincses ládákat a barlangmezőre. A kártyákat kiosztjuk a hajósinasoknak a következők szerint: - 3 hajósinasnál: mindegyik kap 3 kókuszpálma kártyát és egy papagáj kártyát. - 2 hajósinasnál: 4 kókuszpálma kártyát és 2 papagáj kártyát. - 1 hajósinas van: 5 kókuszpálma kártyát és 3 papagáj kártyát. A játék menete: A hajósinas játékos kezdhet, aki a kalóz bal oldalán helyezkedik el. A hajósinasok a kis kockával dobnak és a dobás szerint haladnak előre a figurájukkal. Ha több hajósinas van, akkor a másik inas az óramutató járásával megegyező irányban következhet. Azután a kalóz játékos jöhet. A fekete kockával kell dobnia és a dobás szerint előre haladni mezőket. Ha keresztet dob, akkor a kalóz nem léphet. Miután az első kör befejeződött, a második forduló következik és így tovább. Haladás a bábukkal: - A hajósinas léphet előre és hátra, de kockadobásonként csak egyik felé. Egy hajósinas csak egy ládát tud vinni. A ládát akkor szerzi meg, ha áthaladt a barlang mezőn. (együtt lép a ládával) - A kalóz csak egy irányban léphet. Figyelem! A kalóz kalapjának mindig mutatnia kell a haladásának az irányát. Amikor a kalóz olyan mezőre lép ahol már egy hajósinas van, akkor kiüti az inast és az inast kizárja a játékból. Menekülés a kalóztól: - Használj egy papagáj kártyát: Ezzel a lappal, a kockával dobott pont megduplázódik. Dobás előtt a játékosnak oda kell adnia a papagáj kártyát a kalóznak. Ha pl. 3-at dob, akkor 2x3=6-ot léphet a bábujával. - Rejtőzz el egy kókuszpálma mögé: Amikor egy inas elhalad vagy megáll egy kókuszpálma mezőn (a sötét mezők az úton) azt mondhatják: „rejtekhely és a kókuszpálma mögé rejthetik a bábujukat. Ha játék előtt az inas bábu már a kókuszpálma mezőn áll (rejtőzködés nélkül) a játékos azt mondhatja „rejtekhely és a pálma mögé rejtheti a bábuját és ekkor nem dobhat. Ha az inas bábu már rejtve van, akkor újra játszhat a következők szerint: - Rejtve marad: ekkor fel kell használnia kókuszpálma kártyát és oda kell adnia a kalóznak. Nem lehet újra dobni. - Előjön és dobhat a kockával: Ekkor az inasnak a kókuszpálma mezőt is kell számolnia (ha a játékos 1-et dob, akkor kókuszpálma mezőre lép. Ha nincs több kókuszpálma kártyája az inasnak, akkor elő kell jönnie a rejtekhelyről. Vigyázat: Ha a kalóz éppen a rejtekhely mezőn van, akkor elkapja az inast, amikor előjön, és az inast kizárja a játékból. - Leteszi a ládát: az adott körében az inas előre léphet, de le kell tennie a ládát arra a mezőre ahol éppen állt. Így a kalóznak erre a mezőre kell lépnie és a ládát vissza kell tenni a barlangba. Ki nyer? - Az első hajósinas, aki eléri a kishajót a kincses ládával, nyer. Vigyázat: Ahhoz, hogy visszajusson a kishajó mezőre, pont annyit kell dobnia a hajósinasnak, ahány mező hátra van. - Ha a kalóz elkapja az összes hajósinast, akkor a kalóz nyer.
Termék ID: | #4141016 |
Játékidő: | 5 - 30 perc |
Játékosok száma: | 2-4 |