Fantasy Flight Games - Sid Meiers Civilization: A Társasjáték

     5 / 5


Értékesítők Leírás Paraméterek Értékelés

Ezt a terméket jelenleg egyetlen partnerünk sem értékesíti

Legyél Te az első, hirdesd termékeidet nálunk!

A játékról röviden: Sid Meier 2010-ben megjelent játéka 2-4 fő részére egy vérbeli civilizációépítős társasjátékra invitálja a résztvevőket, mint ahogy azt a címe is sugallja. Mit kapunk a dobozban? szabályfüzet, piactábla, 4 referencialap, 6 civilizációlap, 6 műanyag kapocs, 6 civilizációs térképlap, 14 semleges térképlap, 24 műanyag seregbábu, 8 műanyag felderítőbábu, fehér seregbábu (orosz sereg), 55 egységkártya, 4 előkészítő kártya, 16 kormányzatkártya, 145 technológiakártya, 47 eseménykártya, 12 csodakártya, a kezdőjátékos jelzője, 12 városjelző, 28 haditechnológia-jelző, 6 kereskedelmi tárcsa, 6 gazdasági tárcsa, 12 katasztrófajelző, 6 kultúrszintjelző, 12 csodajelző, 18 kiválóságjelző, 16 erőforrásjelző, 20 kunyhójelző, 10 falujelző, 49 épületjelző, 90 kultúrpontjelző, 28 sebesülésjelző, 75 pénz A játék menete: A játék folyamán minden játékos egy-egy civilizációt irányít a hat választható közül, és próbálja meg azt minél sikeresebbé tenni. Legyen az akár az orosz, a római vagy éppen az amerikai. Minden nemzetnek megvannak a speciális képességei, ami előnyhöz juttathatja őket a játék folyamán. A győzelmet négyféleképpen lehet elérni. Katonai úton, gazdaságilag, kulturális vagy technológiai fejlettséggel. A játékosok számától függően a randomizált térkép darabokból meg kell alkotni a játékteret, amiből csak a játékosok kezdő területei lesznek képpel felfelé, a többit fel kell fedezni, hogy átforduljanak. A kulturális sávon előre haladva minden alkalommal, amikor egy játékos előre lép egyet, húzhat az esemény pakliból. Ezek nagy jelentőséggel bírnak a játékban. Természeti csapások és egyéb jelentős eseményeket jelölnek. A különleges épületek megépítésével szintén bónuszokhoz lehet jutni. Ezek olyanok, mint a Stonehenge vagy Sidney-i operaház. De lehet egyéb épületeket is felhúzni, amiket a kezdővárosuk külkerületeire vagy más városaik köré építhetnek a játékosok. Ezeknél viszont meg van szabva, hogy milyen domborzatra lehet felépíteni őket. Végül, lehetőség van a haderő növelésére is, amit a különböző hadnemeknek fenntartott táblán kell jelölni. Így a felhúzott hadi egység lapoknál mindig nyomon követhető lesz, hogy az adott játékosnak a lapot melyik oldalára forgatva kell használnia. A technológiai fejlesztések piramis szerűen zajlanak, és egészen az ötödik szintig fejleszthető, ahol is az űrhajózás kifejlesztésével meg is lehet nyerni a játékot. A játék körei fázisokra oszlanak. A kezdő fázisban lehet új városokat alapítani, ha megfelelő helyen állnak a felfedezők. A kereskedés fázisban lehet kereskedelmi pontokat szerezni. Ezekkel zajlanak a technikai fejlesztések. Viszont egy technológia kifejlesztése lenullázza ezeket a pontokat, és lehet elölről kezdeni a gyűjtögetést. Majd a városigazgatási fázisban a városok és az egységek cselekednek. Ez lehet gyártás, vagy felderítés, de akár támadás is. Hogyan lehet nyerni? A körök hasonlóképpen zajlanak egészen addig, amíg az egyik játékos el nem éri a fent már említett célok egyikét. Ekkor ez a játékos azonnal megnyerte a játékot. Végezetül: A Civilization egy remek leképezése a számítógépes játéknak. Így élőben is kipróbálhatja mindenki magát a barátaival szemben, hogy milyen ügyesen tud eligazgatni egy nemzetet. A játékidő nem rövid, cserébe viszont rengeteg stratégiai lehetőséget biztosít. Ajánljuk mindazoknak, akik szeretik a civilizációs játékokat. SAS és KOS, a társasjátékos GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!

Azonosítók
Termék ID: #4140182
Jellemzők
Játékidő: 60+ perc
Játékosok száma: 2-4
5
5
4
3
2
1
A termék értékeléséhez előbb


Kapcsolódó termékek

IRÁNYTŰ A VÁSÁRLÁSHOZ

Az áriránytűn több millió terméket listázunk és folyamatosan bővül a kereskedő partnereink száma.
Te is szeretnéd, ha termékeid megjelennének az áriránytű ajánlatai között?

Jelentkezz kereskedőnek