Libellud - Dixit 6 - Emlékek
4 / 5
4 / 5
A Dixit az utóbbi évek egyik legnépszerűbb családi-, és partijátéka. A játékhoz csupán némi képzelőerőre, asszociációra és empátiára van szükség. A játék kitalálója, Jean-Louis Roubira egy francia gyermekpszichológus, és ez meg is látszik a játékon, ugyanis a játék során nem az agymunkán van a fő hangsúly, hanem az érzelmeken. A játékban hatalmas, teljesen különböző kártyákatt találunk, melyek mindegyike részletgazdag, és kissé misztikus. Minden kártyán rengeteg elrejtett apróság van, így még a sokadik játék után is találunk újdonságot rajtuk. És pont ez az egyik lényeg. Az Álmodozások kiegészítővel még nagyobb móka a Dixit! Egy meglepő, elbűvölő és fantáziát megmozgató játék, amely a családdal és a barátokkal egyaránt élvezetes! A sokszoros díjnyertes játék most 84 új, még sosem látott kártyával tér vissza. A játék menete: A játék során minden körben kijelölünk egy mesélőt, aki a nála lévő hat kártya egyikét kiválasztja, és mond vagy tesz valamit, ami valamilyen formában kapcsolódik ehhez a képhez. Semmi sem szab gátat a kreativitásnak, egyedül csak az, hogy ne legyen se túl egyértelmű, se túl távoli a kapcsolat. Ezután minden más játékos is választ egyet a kezében tartott kártyák közül, amiről úgy gondolja, hogy valamilyen módon kapcsolódik a mesélő meghatározásához, majd ezt a választott kártyáját beteszi, képpel lefordítva középre. A kártyákat megkeverjük, és utána felfordítjuk. Ezután a mesélőn kívül mindenki szavaz, hogy melyik volt az eredeti kártya, azaz melyik indult a mesélőtől. Pontozás: Ha mindenki eltalálta, hogy melyik volt a mesélő kártyája, akkor a mesélő nem kappontot, a többiek viszont 2-2 pontot kapnak. - Ha senkinek sem sikerült kitalálnia, hogy melyik lehetett a mesélő kártyája, akkora mesélő szintén nem kap pontot, a többiek viszont 2-2 pontot kapnak. - Egyéb esetben a mesélő 3 pontot kap, és azoknak is 3 pont jár, akik rájöttek, melyikaz ő kártyája. - A többi játékos (a mesélőt kivéve) plusz 1 pontot kap minden olyan tippért, amelyetaz ő kártyájára adtak le. Ezután a játékosok a kapott pontoknak megfelelően lépnek előre a nyúlfigurájukkal apontozósávon. Nem könnyű csak a társaság egy részét rávezetni az igazságra… de mindez nagy vidámság és sok-sok nevetés forrása lehet! Szinte bárkinek ajánlható tehát ez a játék, kortól és nemtől függetlenül, aki egy kis szórakozásra és vidámságra vágyik. Játék vége: A játéknak akkor van vége, ha a pakliból felhúztuk az utolsó kártyát. Az a játékos nyer, akinek a legtöbb pontot sikerült összegyűjtenie, és legelöl áll a pontozósávon. Kétszemélyes szabályok a Dixithez Letölthető játékszabály
Termék ID: | #4140161 |
Játékidő: | 5 - 30 perc |
Játékosok száma: | 3-6 |