Négy International - Élve fogd el!
5 / 5
5 / 5
A játék célja, hogy a világ összes állata közül minél többet befogjuk, és átadjuk őket az állatkertnek. A játékmenet egyszerű, csupán a sakkból kölcsönvett lólépést kell ismerni hozzá. Ezért kezdő játékosok is boldogulnak vele, már 5 éves kortól játszható. A játékosok egymás után lépnek, mindenki egyet léphet és ha olyan mezőre lép, ahol egy állat képe látható, megkapja érte az adott állatot ábrázoló kártyalapot. Azonban van pár olyan mező, amelyikre nem lehet lépni, például vízesés, szakadék, vagy esetleg homokvihar. A játéktábla a Földet szimbolizálja, a tábla sorai a földgömb szélességi fokainak feleltethetőek meg, így a tábla felső soraiban találhatjuk meg a jegesmedvét, a középső sorokban a tigrist, a vízilovat vagy az afrikai elefántot és legalul akadhatunk rá például a kengurura vagy a földimalacra. A játék addig tart, amíg minden állatkártya nem talál gazdára. Ezután jön a pontok összeszámolása és az a nyertes, aki a legtöbb pontot gyűjtötte. Élve fogd el társasjáték tartalma
1 játékmező
1 játékszabály
8 játékfigura
80 kártyalap
Élve fogd el játékszabály A játékot minium 2, maximum 8 ember játszthatja. A játék célja, hogy az állatok befogásával minél több pontot gyűjtsenek a játékosok. Az állatokat különböző színű kártyalapok szimbolizálják. Minden állatból csak egy van, tehát ha az egyik játékos már befogta az állatot, más hiába lép arra a mezőre, ő már nem kaphatja el. A különböző színnel jelölt állat kártyák különböző pontszámot érnek:
100 pont: zöld, pl. marabu, krokodil
200 pont: narancssárga, pl. zerge, vidra
300 pont: piros, pl. strucc, varacskos disznó
400 pont: kék, pl. kenguru, kafferbivaly
500 pont: lila, pl. víziló, gorilla
600 pont: barna, pl. jegesmedve, grizzli
800 pont: szürke, pl. tigris, afrikai elefánt
1000 pont: oroszlán.
A játékosok a bábujuk színével megegyező színű mezőről indulnak. A táblán lóugrásban közlekedhetnek, úgy, mint a sakkban. Piros szegélyű mezőre nem léphetnek, mert ezek olyan természeti akadályokat jeleznek, amiken nem lehet átkelni. Mint például az erdőtűz, szakadék, csapda vagy a bozót. Szintén nem lehet rálépni az indulópontokra, és az olyan mezőre, ahol másik játékos áll. Ebben a retro játékban nem lehet kiütni a másik bábuját. Ha állatfigurás mezőre lép a játékos, akkor ki kell keresnie a kártyák közül azt, amin az adott állat van. A kártyán szerepel az állat pontértéke, azaz az ár, amit az állatkert fizet a befogott állatért. Azzal a bábuval, amivel nem lehet szabályos lóugrásban lépni - mert például az ellenfelek körbefogják - helyben kell maradni. A játék addig tart, amíg az összes állatot befogják, azaz elfogynak az állat kártyák. Az nyer, akinek az összegyűjtött kártyái a legtöbb pontot érik. Játékosok száma:2 - 8Játékidő:30 perc EgyszerBolt Társasjáték Webáruház - Mert az élethez kell egy kis játék! egyszerbolt. hu
Termék ID: | #4139901 |
Játékidő: | 30 - 60 perc |
Játékosok száma: | 2-4 |